همه چیز در مورد مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ : از جمله محبوب ترین روش های جوانسازی که در سفت کردن پوست تاثیر بسیار زیادی دارد، میکرونیدلینگ می باشد. با وجود اینکه این روش کاملاً ایمن می باشد اما برای اینکه به نتایج هرچه بهتر از آن دست یافته و از بروز عوارض احتمالی ناشی از آن جلوگیری کنید باید نکات و دستوالعمل های ذیل را بعد از آن رعایت نمایید.

افراد بعد ازمیکرونیدلینگ باید انتظار چه چیزی را داشته باشند:

پوست بیشتر افراد بلافاصله پس از درمان شبیه به پوست افرادی می شود که مدت طولانی تحت نور خورشید قرار گرفته و به آفتاب سوختگی دچار شده اند. همچنین این امکان وجود دارد که پوست از حالت طبیعی و همیشگی سفت تر به نظر برسد که تمامی این علائم و نشانه ها بعد از چند روز از بین رفته و برطرف خواهند شد.

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

 

مراقبت های ضروری بعد از میکرونیدلینگ چیست؟

از جمله مهم ترین مراقبت های بعد از این روش جوانسازی پوست می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تمیز نمودن

از آب ولرم و یک شوینده مناسب همچون ژل شستشوی ملایم طی 72 ساعت ابتدایی برای شستشوی صورت خود بهره گرفته و سپس آن را به وسیله حوله ای تمیز و نرم خشک نمایید.

توصیه دکتر طاهره مولازاده به افراد این است که از برس های پاک کننده به مدت حداقل 7 روز بعد از درمان در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.

آبرسانی

این امکان وجود دارد که برای چند روز ناحیه تحت درمان از همیشه خشک تر به نظر برسد. برای حل این مشکل، به منظور بازیابی تعادل پوست تان و آبرسانی آن از هیالورونیک اسید استفاده کنید.

بهبودی

به منظور کمک به تسریع روند بهبودی از سرم آنتی اکسیدان که خواص بسیاری داشته، موجب تسکین و کاهش سوزش و حساسیت موجود در پوست می شود استفاده کنید.

حفاظت در برابر خورشید

یکی از نکاتی که رعایت آن بلافاصله بعد از درمان ضرورت دارد استفاده از ضدآفتاب های عاری از مواد شیمیایی می باشد. استفاده از اینگونه ضدآفتاب ها حداقل به مدت1 هفته الزامی است.

آرایش نکردن

از ایجاد هرگونه فشار، ماساژ دادن و استفاده از مواد آرایشی بر روی صورت و نواحی تحت درمان خودداری کنید زیرا ممکن است استفاده از آن ها موجب بروز عفونت در موضع مورد نظر شود.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ :

  • از شنا کردن به مدت 72 ساعت بعد از درمان بپرهیزید.
  • از رفتن به سولاریوم، گرفتن حمام آفتاب و همچنین استفاده از تخت های برنزه کننده اجتناب کنید.
  • از ورزش کردن به مدت 72 ساعت خودداری کنید زیرا موجب تعریق زیاد شده و نتیجه را تحت تاثیر قرار می دهد.
Call Now Button