نکات و مراقبت های بعد از میکرودرم

مراقبت های بعد از میکرودرم : برای انجام این روش از دستگاه های میکرودرم ابریژن که امواج کریستالی پرفشار میکرو بر روی پوست ایجاد می کنند بهره گرفته شده و به منظور از بین بردن سلول های مرده پوست از ابریژن پوستی و ساکشن استفاده می شود.

این روش ایمن بوده و عارضه خاصی برای فرد به همراه نخواهد داشت؛ شایع ترین شکایت بیماران در رابطه با قرمزی پوست است که مشکل خاصی نبوده و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. با رعایت مراقبت های بعد از میکرودرم که در ذیل ورده شده است می توانید به نتایج درخشان تری از این روش جوانسازی پوست دست یابید.

 

مراقبت های بعد از میکرودرم

 

پوست جدید را تمیز کنید

سطح پوست را فوراً بعد از درمان تمیز نمایید برای این کار و تمیز کردن پوست مرده روی پوست می توانید از یک محصول آبرسان مناسب با پوست خود و یک حوله نرم و تمیز بهره بگیرید.

ابتدا پوست را به وسیله آبرسان پاک کرده، به پوست اجازه دهید خشک شده و سپس آن را با یک حوله نرم به طور کامل خشک کنید.

از کمپرس سرد یا کرم های ضد التهاب استفاده کنید

بعد از میکرودرم ممکن است پوست کمی حساس شده و بسوزد که بیمار می تواند برای تسکین آن از کرم های ضد التهاب یا کمپرس سرد استفاده کند. لوسیون هایی که بر پایه عنصر مس قرار دارند همچنین سرم هایی که حاوی مقدار زیادی ویتامین های A ، C و E هستند تاثیر زیادی بر بهبود کیفیت پوست دارند که می توانید از آن ها بهره بگیرید با این حال بهتر است از مصرف خودسرانه این مواد خودداری نموده و حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید

بیمار باید صورت خود را با آب ولرم یا سرد شست و شو داده و همچنین برای شستن آن از پاک کننده ای که مخصوص پوست های حساس بوده، بو نداشته و فاقد مواد شیمیایی خطرناک است استفاده کند.

بهتر است در رابطه با بهترین نوع پاک کننده پوست با پزشک خود صحبت کنید.

از ضربه دیدن نواحی تحت درمان جلوگیری نمایید

به هیچ عنوان پوست ناحیه مورد نظر را نکشید و نخارانید. بعد از میکرودرم پوست، پوسته پوسته می شود که امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست زیرا نشانه تاثیرگذاری این روش می باشد.

به هیچ عنوان پوست های مرده را برنداشته و آن ها را دستکاری نکنید زیرا ممکن است این کار منجر به ایجاد بافت اسکار یا رنگدانه های پوستی گردد.

به پوست خود اجازه دهید تا کاملاً بازسازی شده و التهاب آن برای مدت کوتاهی به طول انجامد. در صورت شدید بودن خارش پوست می توانید برای تسکین آن از آلوئه ورا استفاده نمایید.

از دیگر نکات موثر در بهتر سپری شدن دوران نقاهت میکرودرم می توان به نوشیدن مقدار زیادی آب و استفاده از محصولات تجویز شده توسط پزشک اشاره کرد.

Call Now Button