نکات و مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل : یکی از مواردی که افراد باید در رابطه با تزریق ژل بدانند چگونگی مراقبت از خود بعد از انجام این روش جوانسازی پوست می باشد. با اینکه تزریق ژل روشی با تهاجم بسیار کم است و در صورت انتخاب پزشکی مجرب نتایج بسیار درخشانی از آن حاصل خواهد شد ولی رعایت مراقبت هایی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم شانس دستیابی به نتایج مطلوب را به مراتب افزایش داده، موجب کاهش احتمال بروز عارضه شده و در روند بهبودی افراد تسریع ایجاد می کند.

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل

 

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل

پس از تزریق ژل و به خصوص اگر این روش بر روی نواحی مختلف صورت همچون گونه ها انجام شده باشد لازم است تا فرد به پشت و به حالت طاقباز بخوابد زیرا خوابیدن به شکم و به پهلو موجب ایجاد فشار بر موضع تزریق شده و نتیجه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در صورتی که مایل به جلوگیری از تشدید تورم ناشی از تزریق و ایجاد تسریع در کاهش روند این عارضه هستید هنگام خواب و دراز کشیدن زیر سر خود را با قرار دادن دو بالشت قرار دهید.

ورزش کردن بعد از تزریق زل

یکی از نکاتی که در رابطه با تزریق ژل باید به آن توجه ویژه شود، باقی ماندن ژل در ناحیه تزریق شده و تثبیت در آن ناحیه است.

ورزش کردن و انجام سایر فعالیت های سنگین موجب تغییر این وضعیت می شود، همچنین انجام این فعالیت ها موجب افزایش ضربان قلب و در نتیجه بالا رفتن فشار خون می شود که امکان دارد این امر نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. لذا از انجام این فعالیت ها به مدت 48 ساعت خودداری نمایید.

افراد باید بدانند که انجام فعالیت های روزمره همچون دوش گرفتن ( به شرطی که با آب خیلی داغ انجام نشود ) بعد از گذشت 1 روز بلامانع است.

تغذیه بعد از تزریق ژل

هر چه میزان آب بدن بیشتر باشد روند بهبودی ایده آل تر و بهتر پیش خواهد رفت. لذا به میزان زیاد آب و نوشیدنی های طبیعی بنوشید.

از خوردن غذاهای پر نمک و پر ادویه همچون فست فودها تا چند روز خودداری کنید؛ مصرف این مواد غذایی موجب افزایش و تشدید تورم می شود.

دیگر مراقبت های بعد از تزریق ژل عبارتنداز:

  • به مدت 4 ساعت بعد از تزریق از آرایش کردن خودداری کنید. بعد از این مدت زمان به نحوی آرایش کنید که هیچ فشاری به ناحیه تزریق شده وارد نگردد.
  • در صورت عدم وجود تقارن در نواحی تزریق شده نگران نشوید زیرا این امر به دلیل وجود تورم است. برای کاهش تورم می توانید بر روی این نواحی کمپرس یخ قرار دهید.
  • به مدت 7 روز از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل، نیکوتین و دخانیات خودداری کنید.
Call Now Button