درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد که امروزه بسیار پرطرفدار بوده و سالانه صدها هزار نفر برای انجام آن به پزشکان و کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند محبوب ترین روش حال حاضر برای برطرف کردن موهای ناخواسته بدن می باشد. با انجام این روش فرد از انجام روش های قدیمی همچون مومک، دستگاه اپلیدی، موبر، تیغ و ژیلت که موقتی بوده و بعضاً با مشکلات پوستی برای او همراه است و همچنین مراجعه به طور مداوم به سالن های اپیلاسیون خلاص خواهد شد.

لیزر موهای زائد روشی تقریباً دائمی برای رفع موهای ناخواسته بدن است که اگر برای انجام آن از دستگاه های معتبر استفاده شده و پزشکی حاذق اقدام به انجام آن نماید نه تنها عوارضی برای فرد به دنبال نداشته بلکه نتایج بسیار درخشانی را برای او به ارمغان خواهد آورد.

بنابراین در انتخاب دستگاه لیزر و پزشک خود دقت کافی را صرف نموده و بدین ترتیب از هدر رفتن پول، زمان و مهم تر از همه به خطر افتادن سلامتی خود جلوگیری نمایید.

 

لیزر موهای زائد

 

عملکرد لـیزر موهای زائد به چه صورت است؟

نور لیزر به هر چیز تیره رنگی که در معرض آن قرار بگیرد حرارت داده و موجب سوزاندن آن می شود. خود فولیکول مو نیز با حرارت دیدن و سوزانده شدن موی داخل فولیکول آسیب دیده و از بین می رود.

برای هر یک از موهای بدن ما یک چرخه استراحت و رشد وجود دارد. اکثر موهای بدن ما در یک زمان مشخص در فاز استراحت قرار داشته و تنها تعداد کمی از موها در فاز رشد قرار دارند.

چنانچه فولیکول های مو حین لیزر موهـای زائد در فاز استراحت قرار داشته باشند اشعه لیزر بر آن تاثیری نخواهد داشت. به همین دلیل هم هست که به چندین جلسه درمان با لیزر با فواصل زمانی معین برای از بین بردن تمامی موها نیاز است.

در هر جلسه تعدادی از فولیکول های فعال مو یعنی موهایی که در فاز رشد قرار دارند سوخته شده و بعد از مدتی همه موها از بین می روند.

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد

تعداد جلسات از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و به فاکتورهایی همچون ضخامت مو، نوع پوست، رنگ مو، وسعت ناحیه تحت درمان و نوع دستگاه مورد استفاده بستگی دارد.

لازم به ذکر است که دکتر طاهره مولازاده در مطب خود از سه طول موج بسیار تاثیر گذار دایود، الکس و آن دی اگ برای لیزر موهای زائد بهره می گیرد.

به طور کلی می توان گفت که برای رفع تمامی موهای زائد به 6 تا 8 جلسه لیزر درمانی با فاصله زمانی یک ماهه نیاز بوده و بهتر است افراد برای تثبیت نتایج بعد از اتمام جلسات درمانی، هر 6 ماه یکبار نسبت به شارژ لیـزر موهای زائد بدن خود اقدام نمایند.

 

لیزر موهای زائد

 

نحوه آماده شدن برای لیزر موهای زائد

  • محل درمان را 1 تا 2 روز پیش از لیزر موهای زائد به وسیله تیغ اصلاح نمایید. با این کار بدون اینکه موهای موجود در سطح پوست هدف قرار داده شوند، لیزر در ریشه مو نفوذ می کند.
  • حداقل برای 14 روز پیش از لیزر، اقدام به خارج کردن موهای زائد بدن تان به کمک موچین نکرده و آن ها را وکس نکنید زیرا این کارها موجب از بین بردن ریشه مو می شوند؛ برای اینکه مو به طور کامل تخریب شود لازم است تا ریشه اش وجود داشته باشد.
  • انجام لیزر در طی دوران قاعدگی بلامانع است ولی باید توجه داشته باشید که در این دوران احساس درد بیشتری خواهید کرد.

چه چیزی در حین درمان مورد انتظار است؟

دکتر طاهره مولازاده از نوین ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا برای لیزر موهای زائد بهره می گیرند. ایشان پوشش چشمی را در اختیار شما قرار می دهند که باید در حین روند استفاده نمایید. همچنین برای به حداقل رساندن احساس درد در طول جراحی، ژل یا لوسیونی را در ناحیه تحت درمان استعمال می کند.

دکتر مولازاده دستگاه لیزر را با مهارت کامل بر روی پوست شما فشار می دهند. لازم به ذکر است که هر پالس لیزر، از یک ثانیه نیز کمتر طول می کشد.

اغلب اشخاص هیچ دردی در طول روند درمان حس نمی کنند. ممکن است حسی شبیه به این داشته باشید که به پوست شما با یک کش ضربه زده می شود.

در حین فرآیند به منظور تسکین ناحیه تحت درمان از رطوبت خنک یا هوای سرد استفاده می شود. روند درمان خوشبختانه بسیار سریع است و بسیاری عنوان کرده اند که درد ناشی از آن از سایر روش های درمانی به مراتب کمتر است.

بروز مقداری تورم ، التهاب و قرمزی بعد از انجام این روش در نواحی لیزر شده طبیعی است که طی چند روز فروکش می کند.

Call Now Button